Menu

Pichcimy z Alą

Przepisy na proste, szybkie a przy tym smaczne i zdrowe dania.

Amarantuski kokosowe!

anetachwiej

Jak już pewnie zauważyliście lubię piec ciasteczka, najbardziej te które są najmniej wymagające, szybkie w przygotowaniu i które można zrobić "w między czasie" ;-)! Takie właśnie są amarantuski, ciastka które robi się dosłownie w 5 minut. Wystarczy połączyć ze sobą 4 składniki, uformować ciasteczka i upiec! Poza tym amarantuski są zdrowe, pyszne i stanowią fajną przekąskę a także świetnie nadają się do kawy czy herbaty!

Amarantus jest zbożem, które charakteryzuje się szczególnie wysokimi wartościami odżywczymi i zdrowotnymi. Zawiera 5-krotnie więcej żelaza niż szpinak, jest niezwykle cennym źródłem białka, lepiej przyswajalnego niż z mleka czy soi, a przy tym nie zawierającego glutenu! Amarantus to też źródło wielu składników mineralnych, zawiera wapń, magnez, fosfor, potas, witaminy z grupy B oraz antyoksydanty- witaminy A,C i E!

Warto więc korzystać z dóbr amarantusa, chociażby w ciasteczkach :-)

100_9885100_9897

Składniki na ok. 15 ciasteczek:

 

1 banan

2 szklanki poppingu z amarantusa (amarantus ekspandowany)

 

2 łyżki syropu klonowego/miodu/syropu z agawy

pół szklanki wiórek kokosowych

Wykonanie:

Banana rozgniatamy widelcem, do bananowej papki dodajemy resztę składników, wszystko dokładnie mieszamy. Z powstałej masy formujemy kulki o wielkości orzecha włoskiego, lekko spłaszczamy i układamy na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia. amarantuski pieczemy w piekarniku nagrzanym do 180st przez ok 15 minut (do zrumienienia). Ciastka można przechowywać przez kilka dni w szczelnie zamkniętym pojemniczku, najlepiej w lodówce! Przed jedzeniem należy wyciągnąć je z lodówki odpowiednio wcześniej, aby nabrały temperatury pokojowej, wtedy lepiej smakują :-)

Smacznego :-)

 

Amarantus jest zbożem, które charakteryzuje się szczególnie wysokimi wartościami odżywczymi i zdrowotnymi.

 

Amarantus pod względem zawartości żelaza nie ma sobie równych. Zawiera go 5-krotnie więcej niż szpinak lub pszenica. Jest niezwykle cennym źródłem białka – lepiej przyswajalnego niż z mleka czy soi, a przy tym nie zawierającego glutenu. Wyróżnia się niezwykle drobną frakcją skrobi, pięć razy łatwiejszą do strawienia od skrobi zawartej w kukurydzy.



http://www.poradnikzdrowie.pl/zywienie/zasady-zywienia/amarantus-wlasciwosci-i-przepisy_35700.htmlAmarantus
Amarantus jest zbożem, które charakteryzuje się szczególnie wysokimi wartościami odżywczymi i zdrowotnymi

http://www.poradnikzdrowie.pl/zywienie/zasady-zywienia/amarantus-wlasciwosci-i-przepisy_35700.html

© Pichcimy z Alą
Blox.pl najciekawsze blogi w sieci